Naturpack

naturpack

AED

AED

Kamerový systém

Kamerový systém

ROZaNA

Materská škola Rokycany

Riaditeľka MŠ: Bc. Katarína Töröková

mobil: 0911 531 393

mail: msrokycany@gmail.com


Materská škola Rokycany , je jednotriedna marginalizovaná škola, ktorá poskytuje celodennú starostlivosť a všestranný rozvoj osobností detí vo veku od dvoch do šiestich rokov. Umožňuje aj poldenný pobyt , ak o to požiadajú rodičia. Zriaďovateľom Materskej školy je Obecný  úrad Rokycany.  Výchovno  vzdelávaciu činnosť v materskej škole zabezpečujú 2 kvalifikované učiteľky na 100% úväzok , 1 vedúca školskej jedálne na 30% úväzok, 1 pedagogický asistent na 100% úväzok /POP 3/, 1 rodičovský asistent na  100% úväzok /POP 3/. Okrem toho 1 pani kuchárka na 50% úväzok a 1 pani upratovačka s kumulovanou funkciou na 100% úväzok. MŠ je umiestnená v budove, ktorú vlastní Evanjelický úrad v Prešove.

Prevádzka materskej školy je v pracovných dňoch od 7:00 hod. do 14:30 hod. 

Cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnuť optimálnu emocionálnu, sociálnu a kognitívnu úroveň ako základ pripravenosti na školské  vzdelávanie. Absolvent predprimárneho vzdelávania získava poznatky a schopnosti, ktoré majú význam ku kultúrnej , čitateľskej , matematickej , prírodovednej a finančnej gramotnosti. Je pripravený na  vstup do primárneho vzdelávania a na ďalší aktívny život v spoločnosti. V závere predprimárneho vzdelávania dosiahne elementárne základy kľúčových kompetencií , čím získa profil absolventa predprimárneho vzdelávania. Pre deti je vytvorené podnetné, príjemné a estetické prostredie. V triede sú vytvorené hracie centrá , ktoré sú doplňované hračkami, knihami, učebnými pomôckami , digitálnou technikou, rôznymi konštruktívnymi stavebnicami a sú modifikované podľa záujmu detí.

Zameranie našej materskej školy :

  • z regionálnych podmienok utvárať a rozvíjať národné povedomie detí prostredníctvom ľudovej tvorivosti
  • v inkluzívnej edukácií zabezpečiť rovnaké príležitosti všetkým deťom na vstup do materskej školy.
  • čo sa týka inkluzívnej edukácie , aby u detí, ktoré to potrebujú, sa presadzoval princíp diferenciácie a individualizácie vo vzdelaní , čo je prispôsobenie sa , dôraz na komunikačné vzory, odstránenie necitlivosti a spravodlivosti vo vzdelaní
  • našou snahou je vytvárať prostredie MŠ s priaznivou  socioemočnou  klímou.

Materská škola je zapojená do projektu POP 3. Cieľom projektu je vytváranie inkluzívneho prostredia v MŠ a zlepšenie spolupráce s rodinami detí z MRK, ktoré navštevujú MŠ, alebo sa ich detí pripravujú na vstup do MŠ.

Snahou  predprimárneho kolektívu je poskytnúť deťom kvalitné vzdelávanie. Pedagogickým usmerňovaním edukačnej hravej činnosti chceme pôsobiť na komplexný rozvoj dieťaťa a aj na jeho pohybové a športové schopnosti. Využijeme umiestnenie materskej školy pri pozorovaní podnetného prírodného prostredia a rozvíjaní ochranných postojov detí k rastlinnej a živočíšnej ríše. Ciele a úlohy Školského vzdelávacieho programu sú v súlade so štátnym vzdelávacím programom . Pri zabezpečovaní školského stravovania sa kladie dôraz na zdravú výživu a pitný režim.